Program

27

lutego 2018

SZCZECIN JAZZ 2018 DOROTA MIŚKIEWICZ & KWADROFONIK - LUTOSŁAWSKI, TUWIM. PIOSENKI NIE TYLKO DLA DZIECI

Dorota Miśkiewicz i Kwadrofonik zagrają na kolejnej edycji „Jazz dla dzieciaków" podczas festiwalu Szczecin Jazz. Na warsztat wezmą "Piosenki dla dzieci" Lutosławskiego pisane do tekstów Tuwima, proponując ich barwne, nowoczesne, ale realizowane w całości na akustycznych instrumentach opracowania.

Wielki, polski kompozytor, Witold Lutosławski, o czym nie wszyscy wiedzą, ma w swoim dorobku również utwory pisane dla najmłodszych - w tym także piosenki do znanych wszystkim dzieciom wierszy Juliana Tuwima, np.: „Kotek", „O Panu Tralalińskim, „Taniec", „Warzywa", „Idzie Grześ", „Ptasie plotki" i inne. Stały się one pretekstem do spotkania jednej z najciekawszych polskich wokalistek jazzowych i niezwykłego kwartetu tworzonego przez dwoje pianistów i dwoje perkusistów, znanego z twórczych opracowań muzyki tradycyjnej, klasycznej oraz znakomitych interpretacji muzyki współczesnej.

Prezentowane podczas koncertu przez Dorotę Miśkiewicz i Kwadrofonik mają formę zabawnych, rymowanych opowiastek, bawiąc i ucząc najmłodszych. To podróż do magicznych dźwięków wydobywanych z kilkudziesięciu instrumentów. Dorosłym odbiorcom koncert da natomiast możliwość poznania typowej dla Lutosławskiego, nowoczesnej i złożonej harmonii. Jest powrotem do czasów, gdy wyobraźnia była nieograniczoną siłą, a bajki zawsze kończyły się dobrze.

Elementem uatrakcyjniającym koncert są wizualizacje artystki Jago VJ, zwyciężczyni najważniejszego w Polsce konkursu sztuki VJ-skiej, Videozone VJ Contest.

W poprzednich edycjach Szczecin Jazz na scenie z najmłodszymi występowali już Mietek Szcześniak i Grzegorz Turnau.

Dorota Miśkiewicz

Muzykę ma wdrukowaną w geny. Jej ojciec, Henryk Miśkiewicz to znany saksofonista jazzowy, brat Michał to perkusista. Ilość projektów, kolaboracji, sesji, koncertów, w jakie angażowała się przez lata swojej obecności na scenie jest niezliczona. Równie nieprzebrana jest ilość gatunków muzycznych, przez które podróżowała. Zakotwiczona w jazzie, wypływała jednak na szerokie wody eksperymentów – zarówno na te bardziej egzotyczne, jak i bliższe polskim brzegom. Jest jedyną, obok Kayah, polską wokalistką, która nagrała duet z Cesarią Evorą. Współpracowała z Nigelem Kennedym, Janem Ptaszynem Wróblewskim, legendą polskiego jazzu Włodzimierzem Nahornym. Wydała też cztery autorskie płyty.

Kwadrofonik

Laureaci Paszportów Polityki 2015. Zespół powstał w 2005 roku w wyniku połączenia dwóch duetów: perkusyjnego i fortepianowego. To jedyny taki kwartet w Polsce i jeden z niewielu na świecie. Wspólnie wykonują muzykę XX i XXI wieku, utwory komponowane specjalnie dla zespołu, (m.in. przez Wojciecha Ziemowita Zycha, Wojciecha Blecharza, Macieja Jabłońskiego), transkrypcje utworów symfonicznych m.in. Harnasie Karola Szymanowskiego, a także kompozycje, które są efektem pracy całego kwartetu. Muzycy koncertowali w wielu miastach Polski, Europy, na Bliskim i Dalekim Wschodzie i w obu Amerykach. Koncerty zespołu są pięknymi widowiskami, w czasie których muzycy wykorzystują kilkadziesiąt instrumentów.

27

lutego 2018

SZCZECIN JAZZ 2018 DOROTA MIŚKIEWICZ & KWADROFONIK - LUTOSŁAWSKI, TUWIM. PIOSENKI NIE TYLKO DLA DZIECI

Dorota Miśkiewicz i Kwadrofonik zagrają na kolejnej edycji „Jazz dla dzieciaków" podczas festiwalu Szczecin Jazz. Na warsztat wezmą "Piosenki dla dzieci" Lutosławskiego pisane do tekstów Tuwima, proponując ich barwne, nowoczesne, ale realizowane w całości na akustycznych instrumentach opracowania.

Wielki, polski kompozytor, Witold Lutosławski, o czym nie wszyscy wiedzą, ma w swoim dorobku również utwory pisane dla najmłodszych - w tym także piosenki do znanych wszystkim dzieciom wierszy Juliana Tuwima, np.: „Kotek", „O Panu Tralalińskim, „Taniec", „Warzywa", „Idzie Grześ", „Ptasie plotki" i inne. Stały się one pretekstem do spotkania jednej z najciekawszych polskich wokalistek jazzowych i niezwykłego kwartetu tworzonego przez dwoje pianistów i dwoje perkusistów, znanego z twórczych opracowań muzyki tradycyjnej, klasycznej oraz znakomitych interpretacji muzyki współczesnej.

Prezentowane podczas koncertu przez Dorotę Miśkiewicz i Kwadrofonik mają formę zabawnych, rymowanych opowiastek, bawiąc i ucząc najmłodszych. To podróż do magicznych dźwięków wydobywanych z kilkudziesięciu instrumentów. Dorosłym odbiorcom koncert da natomiast możliwość poznania typowej dla Lutosławskiego, nowoczesnej i złożonej harmonii. Jest powrotem do czasów, gdy wyobraźnia była nieograniczoną siłą, a bajki zawsze kończyły się dobrze.

Elementem uatrakcyjniającym koncert są wizualizacje artystki Jago VJ, zwyciężczyni najważniejszego w Polsce konkursu sztuki VJ-skiej, Videozone VJ Contest.

W poprzednich edycjach Szczecin Jazz na scenie z najmłodszymi występowali już Mietek Szcześniak i Grzegorz Turnau.

Dorota Miśkiewicz

Muzykę ma wdrukowaną w geny. Jej ojciec, Henryk Miśkiewicz to znany saksofonista jazzowy, brat Michał to perkusista. Ilość projektów, kolaboracji, sesji, koncertów, w jakie angażowała się przez lata swojej obecności na scenie jest niezliczona. Równie nieprzebrana jest ilość gatunków muzycznych, przez które podróżowała. Zakotwiczona w jazzie, wypływała jednak na szerokie wody eksperymentów – zarówno na te bardziej egzotyczne, jak i bliższe polskim brzegom. Jest jedyną, obok Kayah, polską wokalistką, która nagrała duet z Cesarią Evorą. Współpracowała z Nigelem Kennedym, Janem Ptaszynem Wróblewskim, legendą polskiego jazzu Włodzimierzem Nahornym. Wydała też cztery autorskie płyty.

Kwadrofonik

Laureaci Paszportów Polityki 2015. Zespół powstał w 2005 roku w wyniku połączenia dwóch duetów: perkusyjnego i fortepianowego. To jedyny taki kwartet w Polsce i jeden z niewielu na świecie. Wspólnie wykonują muzykę XX i XXI wieku, utwory komponowane specjalnie dla zespołu, (m.in. przez Wojciecha Ziemowita Zycha, Wojciecha Blecharza, Macieja Jabłońskiego), transkrypcje utworów symfonicznych m.in. Harnasie Karola Szymanowskiego, a także kompozycje, które są efektem pracy całego kwartetu. Muzycy koncertowali w wielu miastach Polski, Europy, na Bliskim i Dalekim Wschodzie i w obu Amerykach. Koncerty zespołu są pięknymi widowiskami, w czasie których muzycy wykorzystują kilkadziesiąt instrumentów.

04

marca 2018

Vincent Herring & Soul Chemistry

4 marca 2018 r., Studio S-1 Radio Szczecin, godz. 20.00

Vincent Herring, altsaksofonista z Nowego Jorku, to kolejna amerykańska gwiazda festiwalu Szczecin Jazz. Propozycja dla tych, którzy chcą posmakować klasycznego jazzu ze wschodniego wybrzeża, malowanego ciepłymi barwami Manhattanu.

Vincent Herring rozpoczął swoją karierę muzyczną we wczesnych latach 80., koncertując w Stanach Zjednoczonych i Europie z zespołem Lionela Hamptona. Przez lata współpracował z wieloma gwiazdami jazzu, wypracowując przy tym własny charakterystyczny styl. Na swoim koncie posiada imponujący dorobek fonograficzny: 20 autorskich płyt i ponad 200 kooperacji.

Tegoroczny Szczecin Jazz zapowiada się naprawdę "bombowy". I słowo to używam tutaj nie przypadkowo. W slangu muzycznym Nowego Jorku, usłyszeć można, że zespoły które wykonują muzykę z ogromnym wigorem i zaangażowaniem, nie grają koncertów a "bombardują" – objaśnia ideę festiwalu Sylwester Ostrowski. Trzy "bombardowania" dostarczą nam amerykańskie gwiazdy jazzu, które mają status kontynuatorów najbardziej szlachetnej odmiany gatunku. Bobby Watson kontynuując styl Charlie Parkera, Wallace Roney Milesa Davisa a Vincent Herring, którego koncert właśnie zapowiadamy - Cannonball Adderley'a. To trzech najbardziej "czystych" stylistycznie artystów grających tzw. amerykański jazz.

Koncert Vincenta Herringa z towarzyszeniem zespołu Soul Chemistry odbędzie się 4 marca o godz.20.00 w radiowym Studiu S-1 przy ul. Niedziałkowskiego. Bilety w cenie 40 zł nabyć można na stronie www.bilety.fm

KUB BILET

05

marca 2018

From Kansas City with love / Co-produkcja American Jazz Museum Kansas City / TRAFO

Bobby Watson gra na saksofonie altowym. Pochodzi i obecnie mieszka w Kansas. Do jednej klasy chodził razem z Pat'em Matheny'm i Jaco Pastorius'em. Był dyrektorem artystycznym legendarnego zespołu Jazz Messengers Art'a Blakey'a. Nagrywał z takimi ikonami jazzu jak Art Blakey, Wynton i Branford Marsalisowie, Max Roach, Dianne Reeves czy Betty Carter. Mr Bobby Watson, choć w Polsce występował już kilkakrotnie, w naszym mieście zaprezentuje się po raz pierwszy.

Pierwszą gwiazdę - króla swingu z Kansas City, saksofonistę Bobby'ego Watsona - wybrał szczeciński jazzman i szef artystyczny festiwalu, Sylwester Ostrowski.

- Bobby jest wspaniały. To żywa legenda saksofonu, współczesny Charlie Parker - ekscytuje się Ostrowski - tak jak Deborah Brown, pochodzi z Kansas City i jest jego wspaniałym ambasadorem. I tak jak Debora jest królową swingu to Bobby jest bezsprzecznie jego królem.

Koncert Watsona, będzie szczególny również z innego względu, ponieważ wpisze się w oficjalną współpracę pomiędzy American Jazz Museum z Kansas City a naszym Szczecin Jazzem, której patronuje idea "Sistars Jazz Cities".

Koncert Bobby Watsona pn "From Kansas City with Love" zaplanowany jest jako jeden z pierwszych koncertów festiwalu.

KUP BILET!

10

marca 2018

Let's dance with Szczecin Jazz

Potańcówki to szczeciński hit ostatnich czasów. Dobrze przyjęte spotkania w Ogrodzie Różanym, czy noworoczna integracja na deskach Teatru Letniego sprawiły, że zabawa taneczna zagości także na festiwalu Szczecin Jazz. 10 marca w Trafostacji Sztuki do wyjścia na parkiet zachęci Jazz Band Młynarski – Masecki. Zespół zagra szlagiery, które rozgrzewały przedwojenną Polskę.

Jazz w wydaniu szczecińskim kolejny raz przekracza granice – mówi dyrektor artystyczny festiwalu Sylwester Ostrowski – Nowy Rok rozpoczęliśmy potańcówką w Teatrze Letnim, gdzie do wspólnej zabawy zagrzewał jazzowy zespół i folkowi „Szczecinianie”. W marcu przeniesiemy się w czasie do międzywojennej Polski, w której powstawały pierwsze jazzowe utwory, a piękne panie i panowie tańczyli swinga i tango.

Wybitny pianista Marcin Masecki razem z Janem Emilem Młynarskim powołali do życia zespół odwołujący się do starej tradycji polskich orkiestr jazzowych międzywojnia. Całe przedsięwzięcie skupione jest wokół ducha postaci Adama Astona - najwybitniejszego przedwojennego polskiego śpiewaka rozrywkowego, oraz Henryka Warsa - najważniejszego polskiego przedwojennego pianisty, aranżera i kompozytora. Jazz Band rekompensuje stracone szanse całego pokolenia polskich artystów rozrywkowych, którzy w rozkwicie prosperity musieli uciekać, walczyć, ginąć, emigrować, osierocając polską muzykę rozrywkową w niepowetowany sposób. Aranżacje Marcina i głos Janka nadają całości zupełnie nowy oddech, czyniąc tę muzykę aktualną i użytkową, do tańca i wzruszeń.

Jazz Band rekompensuje stracone szanse całego pokolenia polskich artystów rozrywkowych, którzy w rozkwicie prosperity musieli uciekać, walczyć, ginąć, emigrować, osierocając polską muzykę rozrywkową w niepowetowany sposób. Aranżacje Marcina i głos Janka nadają całości zupełnie nowy oddech, czyniąc tę muzykę aktualną i użytkową, do tańca i wzruszeń.

Zapraszamy wszystkich, którzy kochają jazz i taniec. Lets’s dance with Szczecin Jazz! - zachęca z uśmiechem Ostrowski.

Bilety: 80 zł (do nabycia na stronie www.bilety.fm)  10 marca 2018 r., Trafostacja Sztuki w Szczecinie, godz. 20.00

KUP BILET

 

12

marca 2018

Wallace Roney Quintet

Już w wieku 16 lat trębacz Wallace Roney zdobył uznanie i szacunek swoich kolegów i mentorów. Był jednym z nielicznych muzyków swojego pokoleniaa, którzy uczyli się i doskonali swoje umiejętności bezpośrednio z mistrzami jazzu. Na swój status gwiazdy zapracował wspólnym graniem z elitą największych jazzowych artystów w historii takich jak Tony Williams, Ornette Coleman, Herbie Hancock, Art Blakey, Elvin Jones, Chick Corea, Wayne Shorter, Sonny Rollins, Dizzy Gillespie i oczywiście Milesem Davisem, który miał najważniejszy wpływ na karierę Wallace'a. Wallace rozpoczłą współpracę i wspólne granie z Milesa Davisa po tym, jak Miles usłyszał go w 1983 roku podczas jego urodzinowej uroczystości w Carnegie Hall. Ich współpraca osiągnąła szczyt, gdy Miles wybrał Wallace'a do wspólnego występu na scene w Montreux w 1991 roku. Podczas tego historycznego występu namaścił go jako swojego następcę. Po śmierci Davisa, Herbie Hancock, Ron Carter, Wayne Shorter, Tony Williams i Roney zebrali się razem i ruszyli w światowe turne w jego hołdzie.

O swojej muzyce, Roney mówi: "Moim celem jest jak najlepsza muzyka. Lubię, słucham i gram wszystkie typy muzyki. Staram się nadać muzyce swój unikalny wyraz i brzmienie, które jest konsekwencją jazzowego doświadczenia ".

4 listopada 2016 r. Wallace Roney wydał swój nowy album "A Place In Time" Nowy krążek jest efektem ciężkiej pracy i nieustępliwej kontynuacji form muzycznych i ustrukturyzowanych rytmów kwintetu Milesa Davisa z lat 60. XX wieku. Słuchacze często kojarzą Roney'a z Davisem, przez współpracę Roney'a z legendą jazzową na początku kariery. W tym momencie wpływ Davisa na Roney'a można uznać głównie za historyczny. Gra Roney'a jest intensywniejsza, z mocniejszym tonem i ostrzejszym rytmami niż u Davis'a. Utwory Wallace'a zawierają motywy łatwiejsze dla ucha, które maskują harmoniczne złożoności, a solówki przepełnione są emocjami i utrzymywane w rytmicznym tempie.

Następca Milesa Davisa.
Sam Miles "namascił" go na swojego sukcesora podczas słynnego festiwalu w Montreux, zapraszając na wspólny koncert i przekazując publicznie swoją trąbke (dał ją podczas koncertu młodemu wówczas Wallacowi - 1991r.)

Wallace Roney Quintet wystąpi w Szczecinie po raz trzeci. Co ciekawe przyjeżdża do nas zawsze co 10 lat. Pierwszy raz był 1998 - na dziedzińcu Zamku Książąt Pomorskich 2008 w starej filharmonii, a teraz 12.03.2018 w nowej Filharmonii.

Z Wallacem zagra dobrze znany naszej publiczności, przyjaciel Szczecin Jazzu, perkusista Eric Allen. Eric jest również przyjacielem i kompanem Wallace, z którym zna się od czasów liceum, gdzie poraz pierwszy spotkali się w Waszyngtonie w USA w latach 70-tych i od tamtego czasu  ściśle ze sobą współpracują. W każdym zresztą szczecińskim koncercie Eric Allen towarzyszył Wallec Roney Quintet. Tak będzie i tym razem 12 marca 2018 w Szczecin Jazz.

KUP BILET!

09

kwietnia 2018

Gala wręczenia Nagrody Artystycznej i tytułu Mecenas Kultury Miasta Szczecin / FILHARMONIA

Gino Vannelli to Kanadyjczyk włoskiego pochodzenia. Pomimo, iż sławę zdobył jako wokalista pop-jazzowy, soulowy i rockowy to początkowo chciał być perkusistą jazzowym. Na przełomie lat 60tych i 70tych młody Gino jeszcze jako licealista zasłuchiwał się w mistrzach jazzowych bębnów Gene Krupie i Buddy Richu. Jednak w 1973 Vannelli zadebiutował swoją pierwszą płytą "Crazy life" już jako wokalista. Rok później sam Steve Wonder zaprosił go do wspólnych występów w ówcześnie bardzo popularnym tv show w USA "Soul station". I tak jego światowa kariera nabrała rumieńców. Napisał i nagrał wiele hitów w latach 70tych ale szczególną popularność i uznanie zdobyły 2 piosenki "I just wanna stop" i "Living Inside Myself" za które otrzymał nominację do nagrody Grammy. Zdobył dwie nagrody Juno a klasyczną wersją piosenki "Parole per Mio Padre" z 2003 "skradł serce" Papieżowi Janowi Pawłowi II, który zaprosił Vannelliego na specjalny recital do Watykanu.

Giano Vannelli to kolejne nazwisko Szczecin Jazz 2018, artystę wyselekcjonował dla nas sam Marek Niedźwiecki, popularny dziennikarz radiowej trójki.

- Pierwszy raz usłyszałem Gino Vannelliego podczas wakacji w Holandii w 1976 roku- wspomina Niedźwiecki - Chyba od wtedy marzyłem o Jego koncercie w Polsce. Moje marzenie się spełnia. Mam wszystkie Jego płyty, także koncertowe. Jest świetny. Przyjeżdża do nas pierwszy raz. I dlatego trzeba być w Szczecinie 9 kwietnia.

Występ Gino Vannelliego stanowić będzie klamrę zamykająca całą imprezę podczas Gali wręczenia Nagród Artystycznych i Mecenasa Kultury Miasta Szczecina.

KUP BILET!

Bilety

Bilety do nabycia na www.bilety.fm

Kontakt

Szczecińska Agencja Artystyczna

al. Wojska Polskiego 64
70-479 Szczecin
tel. 91 431 95 77
www.saa.pl
e-mail: i.igielska@saa.pl
facebook: Szczecińska Agencja Artystyczna

Stowarzyszenie Orkiestra Jazzowa

e-mail: sojazz.ostrowski@gmail.com
e-mail: giniewska.a@gmail.com
facebook: SO Jazz
Copyright © 2018 Szczecińska Agencja Artystyczna. All rights reserved. Wszelkie prawa autorskie podlegają ochronie prawnej. Kopiowanie, wykorzystywanie w części lub całości jest zabronione.